Γράφει ο Γιώργος Αμβροσίου
Δημοσιογράφος – Εκδότης εφημερίδας ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Τα σαββατοκύριακο έπρεπε να πάω για μια κοινωνική υποχρέωση στην βόρεια Ελλάδα και έπρεπε να περάσω από την Εθνική Οδό. Όμως, ενώ το σκεφτόμουν πολλές φορές, αυτή τη φορά αποφάσισα ότι δεν πάει άλλο με αυτή την κοροϊδία. Έτσι, δεν πλήρωσα διόδια στον νέο σταθμό του Πυργετού που ουσιαστικά αντικατέστησε αυτά των Τεμπών. Ο λόγος – όπως εξήγησα και στους υπαλλήλους της ιδιωτικής εταιρείας – είναι ότι είναι παράνομο να εισπράτουν διόδια από έναν δρόμο που δεν πληρεί τις προδιαγραφές της Ε.Ε.
Τους δήλωσα ότι δεν πληρώνω διόδια, διότι το κοινοτικό δίκαιο έχει θεσπίζει από το 1999 προϋποθέσεις για την επιβολή διοδίων. Πρόκειται για την «ΟΔΗΓΙΑ 1999/62/ΕΚ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 17ης Ιουνίου 1999» η οποία προβλέπει πως νοείται ως αυτοκινητόδρομος «κάθε οδός η οποία έχει μελετηθεί και κατασκευαστεί ειδικά για την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων, η οποία δεν εξυπηρετεί τις παρόδιες ιδιοκτησίες και η οποία: i) εκτός από ορισμένα σημεία της ή εκτός από προσωρινές διευθετήσεις, διαθέτει, για τις δύο κατευθύνσεις της κυκλοφορίας, διακεκριμένα οδοστρώματα τα οποία χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα που δεν προορίζεται για την κυκλοφορία, είτε, κατ’ εξαίρεση, με άλλα μέσα, ii) δεν διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για πεζούς, iii) χαρακτηρίζεται συγκεκριμένα ως αυτοκινητόδρομος». Επίσης δείτε τι αναφέρει το Άρθρο 7: «2. α) Διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μια λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όταν οι οδοί αυτές έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα προς τα χαρακτηριστικά των αυτοκινητοδρόμων καθώς και στους χρήστες γεφυρών, σηράγγων και ορεινών διαβάσεων».
Μου είπαν ότι έπρεπε να συμπληρώσω ένα έντυπο διαμαρτυρίας που θα εξηγούσα τους λόγους και ότι θα μου επέβαλαν πρόστιμο διότι σε διαφορετική περίπτωση δεν θα σηκώνονταν η μπάρα για να περάσω. Όταν φυσικά κάλεσα από το κινητό μου την τροχαία, αρκέστηκαν μόνο στο έντυπο διαμαρτυρίας. Το ίδια έκανα και στον γυρισμό. Όμως δεν είναι ότι μας παίρνουν τα χρήματα τζάμπα και βερεσέ με το έτσι θέλω. Είναι και η ταλαιπωρία στην οποία επιβάλουν τους οδηγούς. Την Κυριακή στις 4 το απόγευμα παρέμεινα πάνω από μια ώρα μποτιλιαρισμένος χιλιόμετρα πριν τα διόδια του Πυργετού. Η δημιουργία εκεί του σταθμού διοδίων μπλοκάρισε όλη την Εθνική Οδό. Κάλεσα το 100 για να διαμαρτυρηθώ. Ξέρετε τι απάντηση εισέπραξα; Ότι είναι ιδιωτικός δρόμος και δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Για να μαζέψουν χρήματα ταλαιπωρούν τον κόσμο. Θυμάμαι ότι την εποχή που τα διόδια τα εισέπραττε το κράτος, πάντα σε ημέρες μεγάλης αιχμής, κυρίως στην έξοδο από την Αθήνα τα διόδια άνοιγαν και ο κόσμος περνούσε ελεύθερα. Τώρα, ποιος θα πάρει μια τέτοια απόφαση; Κανένας φυσικά, διότι ο ιδιώτης εκείνη την ημέρα την βλέπει ως χρυσορυχείο.
Όμως, αυτή η ιστορία με τα διόδια είναι μεγάλη αμαρτία. Δεν είναι ότι δόθηκαν τα διόδια στους ιδιώτες με σκοπό να αποτελέσουν μια μαγιά για την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων. Είναι ότι τα διόδια ανέβηκαν κατακόρυφα και μάλιστα σε δρόμους που δεν πληρούν τις προδιαγραφές. Η δημιουργία και μόνο των διοδίων Πυργετού αύξησαν τα τέλη από 100%, μέχρι και 115%. Ιδού και οι τιμές. Για δίκυκλα, τρίκυκλα 1,5 ευρώ (από 70 λεπτά που ήταν στα διόδια των Τεμπών), για ελαφρά αυτοκίνητα 2 ευρώ (από 1 στα Τέμπη), για βαριά οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες 5,30 ευρώ (από 2,5) και για οχήματα πάνω από τέσσερις άξονες 7,4 ευρώ (από 3,6).
Θέλετε να μάθετε και πόσα χρήματα πληρώναμε για διόδια πριν την ιδιωτικοποίηση και πόσα πληρώνουμε σήμερα. Πριν, για τη διαδρομή Λάρισας - Θεσσαλονίκης, πήγαινε - έλα, ο οδηγός ενός ελαφρού αυτοκινήτου πλήρωνε 8 ευρώ - 4 προς τη Θεσσαλονίκη (1,70 στα Τέμπη και 2,30 στα Μάλγαρα, ενώ δεν πλήρωνε στο σταθμό της Λεπτοκαρυάς) και άλλα 4 προς Λάρισα (2,30 στα Μάλγαρα και 1,70 στη Λεπτοκαρυά, δεν πλήρωνε στα Τέμπη). Αμέσως μετά την ιδιωτικοποίηση πλήρωνε 11 ευρώ (αύξηση 40%), καθώς κατέβαλλε διόδια κι όταν πήγαινε κι όταν ερχόταν σε όλους τους σταθμούς και συγκεκριμένα 1 ευρώ στα Τέμπη, 2,5 στη Λεπτοκαρυά και 2 στα Μάλγαρα. Με τη νέα αύξηση, για την ίδια διαδρομή θα πληρώνει 2 ευρώ παραπάνω και συνολικά 13 ευρώ. Έτσι, η συνολική αύξηση που επιβλήθηκε, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, για τη διαδρομή Λάρισας - Θεσσαλονίκης, ανέρχεται σε 62,5%. Και δεν είναι μόνο αυτό. Σε λίγους μήνες θα έχουμε και νέα διόδια στο Μακρυχώρι. Δηλαδή, τουλάχιστον άλλο 2+2 ευρώ. Για να πάμε δηλαδή στη Θεσσαλονίκη θα πρέπει να πληρώνουμε μέχρι και 17 ευρώ!!!
Καλώ λοιπόν τους πολίτες να αντιδράσουν. Να μην δέχονται να πληρώνουν διόδια σε δρόμους καρμανιόλες. Αν θέλει η εταιρεία ας κινηθεί δικαστικά εναντίων τους. Να είναι σίγουροι ότι η απόφαση θα είναι κόλαφος εναντίων της. Δεν μπορεί να βάζουμε με το έτσι θέλω το χέρι στην τσέπη του Έλληνα φορολογούμενου. Φυσικά, την κύρια ευθύνη έχει κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο που επέλεξε αυτή την πρακτική. Ας αντιδράσουμε. Μόνο έτσι θα δώσουμε το μήνυμα στους κυβερνώντες ότι δεν μπορούν να κάνουν του κεφαλιού τους.
Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου