Κυριακή 12 Απριλίου 2009

Δυστυχώς γίναμε και Αμερική…

Σχολιάζει ο Γιώργος Αμβροσίου
Να λοιπόν που καταφέραμε ως χώρα να εισάγουμε όλα τα άσχημα που συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο. Μετά την τρομοκρατία, τα επεισόδια και την εγκληματικότητα, ζήσαμε και την δολοφονική επίθεση μέσα σε σχολείο. Μέχρι την περασμένη Παρασκευή αυτά τα βλέπαμε στην τηλεόραση. Δεν είχαμε φαινόμενο μαθητή να πηγαίνει με όπλο στο σχολείο, δεν είχαμε φαινόμενο μαθητή να πυροβολεί εναντίον συμμαθητών του μέσα σε ένα σχολικό συγκρότημα. Μέχρι προχθές πιστεύαμε ότι αυτά δεν συμβαίνουν στην Ελλάδα. Όμως, αποδείχθηκε ότι κάναμε για ένα ακόμη μεγάλο ζήτημα, λάθος εκτίμηση. Και φυσικά, τώρα θα τρέχουμε να πάρουμε μέτρα.

Ο νεαρός που πυροβόλησε τρία άτομα και μετά αυτοκτόνησε, είχε δώσει στίγμα του περίεργου χαρακτήρα του. Ήταν κλεισμένος στον εαυτό του. Οι συμμαθητές του τον συμπεριφέρονταν άσχημα και τον χλεύαζαν. Κανείς όμως από το σχολείο δεν έκανε τίποτα για όλα αυτά. Τον άφησαν στο έλεος του θεού και των συμμαθητών του. Αλλά ποιος ασχολείται στα σχολεία με τέτοια ζητήματα; Οι καθηγητές είναι δημόσιοι υπάλληλοι που πάνε για να βγάλουν το μεροκάματο. Μερικές φορές πάνε για να ξεκουραστούν διότι το απόγευμα τους περιμένει ένα εξαντλητικό πρόγραμμα από ιδιαίτερα μαθήματα, όπου οι γονείς που πληρώνουν έχουν απαιτήσεις και δεν είναι σαν εμάς τα κοροΐδα, (για να μη πω τίποτα βαρύτερο) που δεν ελέγχουμε ποτέ αν οι καθηγητές μαθαίνουν τίποτε στα παιδιά μας. Άλλωστε η δικαιολογία είναι εύκολη. Πάντα το παιδί φταίει και ποτέ ο καθηγητής ή ο δάσκαλος.

Και πώς να αποδειχθεί η ανεπάρκεια ενός καθηγητή τόσο στην διδασκαλία, όσο και γενικότερα στην συμπεριφορά και την σχέση με τους μαθητές του όταν δεν αξιολογούνται από κανέναν; Σιγά τώρα μην κάτσει το κράτος μας να ασχοληθεί με τέτοια ζητήματα. Εμείς ένα μόνο ξέρουμε να λέμε. Ότι δεν φτάνουν τα λεφτά για την παιδεία. Λες και ψάξαμε ποτέ να δούμε που πάνε τα χρήματα που σήμερα διαθέτουμε.

Οι φωτογραφίες που βλέπετε ανήκουν στο μαθητή – δράστη και τις είχε δημοσιευμένες στο προσωπικό του προφίλ στο «myspace.com». Ένα παιδί που έχει στην κατοχή του δύο όπλα και με κείμενο που άφησε δείχνει ότι μέσα στο σχολείο ζούσε ένα δράμα. Και τελικά, αποφάσισε να σκοτώσει. Είχε επιλέξει την ημερομηνία, τον τόπο της τραγωδίας, τα όπλα που θα χρησιμοποιούσε. Είχε επίσης εξηγήσει τους λόγους που τον ώθησαν στο αποτρόπαιο έγκλημα. «Θα πεθάνετε όλοι» είχε γράψει στο status του στις 6 το πρωί. Το σημείωμα το οποίο βρέθηκε στην τσάντα του 18χρονου σπουδαστή του τμήματος ηλεκτρονικών, Δημήτρη Πατμανίδη, είχε αναρτήσει από προχθές στο προφίλ του στο «myspace.com».

Διαβάστε όλο το σημείωμα και ας γίνει αυτό η αιτία να μας προβληματίσει όλους μας. Γονείς, καθηγητές και φυσικά την πολιτική ηγεσία της χώρας μας. Γράφει ο δράστης: «Δεν έχω πλέον λόγο να συνεχίσω να ζω. Δυστυχώς για εσάς, είμαι πολύ εγωιστής για να φύγω και να σας αφήσω να ζήσετε τις γ@@@μένες ζωές σας. Πριν πεθάνω, θα σας στερήσω ότι πολυτιμότερο έχετε. Δεν έχω σεβασμό για την ανθρώπινη ζωή. Φτύνω κατάμουτρα στην «αξιοπρέπεια» και την «τιμή» σας και σε ότι έχετε ιερό. Έχω πάρει την απόφασή μου και δεν πρόκειται να κάνω πίσω. Οποιοσδήποτε βρεθεί μπροστά μου το πρωί της 10ης Απριλίου 2009 γίνεται άμεσα στόχος - δε θα υπάρξει καμία διάκριση στην ηλικία, το φύλο ή την καταγωγή εκείνων που θα δολοφονήσω, για εμένα είστε όλοι σκουπίδια. Θα σας σκοτώσω γιατί έτσι γουστάρω και θα φροντίσω να το ευχαριστηθώ όσο περισσότερο γίνεται. Για τους περισσότερους από εσάς μπορεί να ακούγομαι παρανοϊκός, εγκληματίας ή δολοφόνος. Κάνετε λάθος, εσείς είστε τα νοητικώς στερημένα θρασύδειλα εγκληματικά καθάρματα που βρίζουν υπό την κάλυψη της ανωνυμίας, της ιδιότητας του καθηγητή ή των πολυάριθμων παρεών. Μέχρι στιγμής δεν έχω εισπράξει τίποτα άλλο παρά την απόρριψη και την ύβρη των γύρω μου. Σας τα επιστρέφω με την υπόσχεση να περάσετε τις τελευταίες στιγμές σας παρακαλώντας για την ελεεινή και τρισάθλια ζωή σας - σύντομα θα δείτε πως είμαι άνθρωπος που τηρεί τις υποσχέσεις του... Δεν είμαι αναγκασμένος να δώσω περαιτέρω εξηγήσεις για τις πράξεις μου. Δεν έχω γνωρίσει παρά ένα άτομο που να αξίζει σαν άνθρωπος και με την οποία πίστευα πως είχα ερωτευτεί. Νιώθω πολύ άσχημα που με απέρριψε και ελπίζω πως με ότι κάνω την Παρασκευή, θα αλλάξει γνώμη για μένα.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου