Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου 2009

Δηλώσεις του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σπύρου Ταλιαδούρου για το νέο τμήμα ΤΕΙ στην Καρδίτσα

Ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σπύρος Ταλιαδούρος απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφου επεσήμανε τα εξής:

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κ. Υφυπουργέ με ποιο σκεπτικό και με ποια διαδικασία αποφασίστηκε η δημιουργία των νέων Τμημάτων καθώς και η μετονομασία παλαιοτέρων;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Η απόφαση αυτή είναι προϊόν εργασίας τριών ετών. Ειχαν προηγηθεί συναντήσεις με τους προέδρους των ΤΕΙ και τους Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων σε όλη την Επικράτεια, στη συνέχεια - ειδικώς για τα ΤΕΙ - συνεστήθη το 2006 και λειτούργησε για ένα χρόνο η Ειδική Επιτροπή Χωροταξικού Σχεδιασμού στην οποία συμμετείχαν Πρόεδροι των Ιδρυμάτων, Καθηγητές και Εκπρόσωποι της ΟΣΕΠ ΤΕΙ. Η επιτροπή κατέληξε σε ένα πόρισμα το οποίο ετέθη υπ’ όψιν του Συμβουλίου Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και μετά τις εισηγήσεις του αρμόδιου αυτού Τμήματος του ΕΣΥΠ δημιουργήθηκαν τα αντίστοιχα Προεδρικά Διατάγματα για τη δημιουργία των νέων Τμημάτων και τη μετονομασία άλλων που ήδη λειτουργούσαν. Είναι λοιπόν προϊόν συλλογικής εργασίας με σκοπό να δημιουργηθούν Τμήματα με σύγχρονο γνωστικό αντικείμενο που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας ώστε τα περιφερειακά Τμήματα να είναι βιώσιμα. Το ίδιο σκεπτικό ακολουθήθηκε και στη μετονομασία κάποιων Τμημάτων, δηλαδή διεύρυνση ή μετατροπή του γνωστικού αντικειμένου ώστε να καταστούν βιώσιμα και ανταγωνιστικά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όλη αυτή η προσπάθεια φαντάζομαι ότι έγινε για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των κενών θέσεων στα ΤΕΙ. Θα βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Ακριβώς. Ύστερα από μελέτη που έγινε, πολλές κενές θέσεις υπάρχουν σε Τμήματα όπου ο αριθμός των πτυχιούχων είναι πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με τις ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας της Πατρίδας μας και δεδομένου ότι τα Τεχνολογικά Ιδρύματα είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα αλλά με προσανατολισμό συγκεκριμένο και εφαρμοσμένη κατεύθυνση οι ειδικότητες που δίνονται πρέπει να προσφέρουν επαγγελματική αποκατάσταση και αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα η Επιτροπή είχε επαφές και με παραγωγικούς φορείς;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Η Επιτροπή είχε επαφές με ευρύτερους φορείς και παράλληλα έκανε και μελέτες όπου διαπιστώθηκε ποια Τμήματα είχαν μικρό αριθμό εισακτέων αλλά και ποια Τμήματα, μολονότι είχαν σημαντικό αριθμό εισακτέων, είχαν μικρό αριθμό πτυχιούχων. Άρα λοιπόν θέλαμε να προσαρμόσουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα γνωστικά αντικείμενα αλλά και να δημιουργήσουμε νέα Τμήματα τα οποία να έχουν μια γεωγραφική κατανομή με ειδικότητες σύγχρονες και βιώσιμες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου